جراحی بینی و سوالات مرتبط آن

جراحی بینی و سوالات مرتبط آن : جراحی بینی که در اصطلاح به آن رینوپلاستی نیز می گویند تلفیقی از هنر و علم بوده و دارای ویژگی های زیادی است. جراحی زیبایی بینی تاثیرات انکارناپذیری بر روی زیبایی چهره افراد دارد که یکی از این اصول زیبایی تناسب و هماهنگی میان اجزاء صورت است.

با انجام عمل جراحی بینی اعتماد به نفس افراد زیاد می شود، اما به این نکته توجه داشته باشید که پیش از اقدام به جراحی بینی تمامی سوالات خود را از جراح بینی بپرسید، در ادامه مطلب به بخشی از سوالاتی را که در پیش از جراحی بینی از جراح پرسیده می شود می پردازیم.

سن مناسب برای انجام جراحی بینی ، چه سنی است ؟

به طور کلی مناسب ترین زمان جهت انجام جراحی بینی ، پس از پایان پروسه بلوغ و تکامل رشد فیزیکی می باشد که این سن در دختران پس از 15 سالگی بوده و در پسران بعد از 17 سالگی می باشد.

جراحی بینی و سوالات مرتبط آن

آیا امکان انجام جراحی بینی در افراد مسن وجود دارد ؟

به طور طبیعیبا بالا رفتن سن ، نسوج بینی دچار افتادگی شده و به این ترتیب ظاهر بینی دچار تغییراتی می گردد.

از این رو شاهد آن هستیم که عموما افراد در سنین بالا با افتادگی نوک بینی مواجه هستند و این مسئله در مسن تر به نظر رسیدن آن ها تاثیرگذار است.

لازم به ذکر است که در افتادگی های شدید نوک بینی ، تنفس نیز دچار اختلال خواهد شد.

لذا انجام جراحی بینی در افراد مسن نه تنها منجر به بهبود ظاهر بینی آن ها می شود بلکه می تواند بهبود عملکرد تنفسی را نیز برای آنان به دنبال داشته باشد.

آیا جای برش های جراحی پس از عمل بینی بر روی صورت ، مشهود خواهد بود ؟

توجه داشته باشید که اکثریت برش های جراحی بینی در داخل بینی ایجاد می شوند و فقط در صورت انجام جراحی بینی به روش باز ، یک برش ظریف در ناحیه کلوملای بینی ( ناحیه مابین سوراخ های بینی ) ایجاد می شود که با رعایت توصیه های پزشک پس از عمل و استفاده از پمادهای تجویز شده ، آثار آن به تدریج از بین رفته و به طور کلی محو می گردد.

آیا جراحی بینی با لیزر امکان پذیر است ؟

خیر ، تبلیغاتی که امروزه در رابطه با جراحی بینی با لیزر و مواردی از این قبیل به وفور شاهد آن هستیم ، صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و با وجود پیشرفت شگرفی که تکنولوژی لیزر در بسیاری از اعمال جراحی درمانی و حتی زیبایی داشته است هنوز به جایی نرسیده که بتوان از آن در جراحی بینی استفاده نمود.

آیا جراحی بینی با درد همراه است ؟

بر خلاف تصور اغلب افراد که گمان می کنند جراحی بینی با درد زیادی همراه است باید گفت که خیر ، از آن جا که این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد بیمار طی عمل دردی حس نخواهد کرد و پس از آن نیز به دلیل مصرف داروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک معالج ، دردی حس نخواهد کرد و در صورت احساس درد ، این درد بسیار خفیف و جزئی خواهد بود.

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان تماس بگیرید